Fejlesztések a Kormányhivatalokban
A területi államigazgatás sikeres átszervezésének támogatása érdekében Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23-2013-2013-0001) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26-2013-2013-0001) című, európai uniós forrásból finanszírozott kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér kialakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon.
Az EKOP-1.2.26-2013-2013-0001 és EKOP -2.1.23-2013-2013-0001 projektek párhuzamosan kerültek végrehajtásra és egymást kiegészítve szolgálják a területi közigazgatás teljes megújítását.
A két projektből összesen több, mint 10 milliárd forint értékben tudtunk uniós fejlesztéseket megvalósítani.
Fontosabb eredmények:
- 2015. év végéig mintegy 250 helyszínen fog működni Kormányablak, ahol jelenleg 423 ügytípus intézhető.
- Sor került az elavult informatikai eszközök cseréjére, új szerverek telepítésére, több, mint 5.000 kormányhivatali és kormányablak ügyintéző kiképzésére.
- Egységes központi informatikai rendszer került bevezetésre.
- Egységes ügyfélhívó rendszer került kiépítésre.
-Tudástár rendszer bővítésre került.